english
Intohimoinen viestinnän parantaja. Toimelias pohtija. Sydämeltään filosofi. Minna Seppälä

Viestintäkonsultti
puh. 050 520 6983
minna.seppala@telegraafi.fi

LinkedIn >

Toimeen tarttuva tietovisailija

Vapaa-ajalla tietovisoista innostuva Minna Seppälä (FM/mediatutkimus) haluaa työssään intohimoisesti parantaa yritysten viestintää ja asiakaspalvelua. Tehokas ja määrätietoinen Minna tykkää, kun on toimintaa ja tekemisen meininki, sillä pienen paineen alla syntyy hyvää tulosta. Silti on tärkeää, että kaikilla on kivaa niin töissä kuin elämässäkin. 

Mediatutkimusta Turun yliopistossa opiskellut Minna tuli Telegraafiin korkeakouluharjoittelijaksi joulukuussa 2018 eikä häntä päästetty enää pois.

– Aloitin työt virallisesti heti harjoitteluni jälkeen eli maaliskuussa 2019. Samana keväänä valmistuin filosofian maisteriksi. Olen äärettömän kiinnostunut sosiaalisen median ja internetin ilmiöistä, joten kirjoitin graduni internet-meemeistä ja niiden sisältämästä poliittisesta vaikuttamisesta. 

Paavo Nurmesta viestintään

Aikaansaava Minna rakastaa työntekoa ja siksi hän täytti opiskeluaikansakin osa-aikatöillä esimerkiksi teleoperaattorin asiakaspalvelussa ja myynnin tuessa. Sieltä hän siirtyi tapahtumatuottajaksi Paavo Nurmi Festivalille.

– Kahden vuoden aikana ehdin tehdä Paavo Nurmi -koulukiertuetta ja lastentapahtuma Paavon Sporttipäivää sekä olla mukana päätapahtuma Paavo Nurmi Gamesien tuotannossa, Minna listaa.

Paavo Nurmi Marathonin ja Ruissalojuoksujen kaltaisten kuntojuoksutapahtumien tuottajan töitä tehdessään Minna sai ensikosketuksen viestintään. Kipinä syttyi.

Intohimoa ja innovatiivisuutta
Minua kiinnostaa viestinnässä sen toimivuus ja samalla toimimattomuus.

– Koen intohimoa päästä parantamaan yritysten viestintää. Mielestäni viestintää kaivataan joka alalla eikä sen tarpeellisuutta ehkä aina edes huomata. Olenkin aivan hurahtanut miettimään myös vapaa-ajalla erilaisia tapoja, joilla yritysten viestintää voitaisiin parantaa.

Viestinnän laajasta kentästä Minna on löytänyt useita kiinnostuksen kohteita.

– Erityisesti minua kiinnostaa vastuullisuusviestintä, kriisiviestintä ja sisäinen viestintä. Toisaalta kiinnostaa myös viestintä kokonaisuutena ja sen tulevaisuus muuttuvassa maailmassa. Digiaika ei ainakaan ole vähentänyt viestinnän tarvetta, vaan lisännyt sitä, Minna muistuttaa. 

– Myös vaikuttajamarkkinointi ja -viestintä kiinnostaa, koska sen muodot ovat niin erilaisia ja monipuolisia. Siksi seuraan tiiviisti sosiaalisessa mediassa eri alojen vaikuttajia, kuten urheilijoita, poliitikkoja ja lifestyle-persoonia.

Pieni paine pitää mielen virkeänä

Telegraafin arjessa huomattiin heti, että Minna pitää toiminnasta ja tekemisen meiningistä – ja pienestä paineesta, jossa hänen mukaansa syntyy parasta tulosta. Toisaalta Minna on myös asioita monipuolisesti pohtiva, kriittinen tarkastelija.

– Vaikka tykkään tekemisestä, osaan myös pohtia ja puntaroida. Sisälläni asuu pieni filosofi, joka lähtee joskus kierroksille, Minna tunnustaa hymyillen.  

Kuntoilua, koiria ja nippelitietoa

Kaikkea vapaa-aikaa ei Minnakaan käytä yritysten viestinnän miettimiseen. Elämään kuuluu muun muassa säännöllinen kuntoilu.

– Vapaa-aikani täytän arkena urheilulla ja ystävillä. Tykkään hitaista aamuista, joten viikonloppuisin haluan nautiskella niistä. Elämässä pitää välillä hemmotella itseään ja läheisiään.

Vaikka Minna on melkoinen tehopakkaus, hän osaa myös löysätä. Telegraafin omat ja lainatut toimistokoirat ovat saaneet eläinrakkaasta Minnasta innokkaan rapsuttelijan. Koira kuuluu myös omiin tulevaisuudenhaaveisiin.

– Haaveeni ovat aika yksinkertaisia: koiranpentu ja oma huvikumpu, jonka pihalla kasvaa omenapuita ja marjapensaita. 

Eräs Minnan vapaa-ajanviettotapa ei kuitenkaan ole tavallisimmasta päästä.

– Yksi lempijutuistani ovat pubivisat. En ole urheilussa kilpailuhenkinen, mutta kaikenlaiset tietovisat käynnistävät kilpailuviettianturini. Bravuurini on knoppitiedon hallitseminen: muistan äärimmäisen hyvin julkkisten nimiä, vuosilukuja ja pieniä tiedonmurusia maailman tapahtumista, Minna nauraa. 

 

Blogi-postaukset

Kirjoittanut Minna Seppälä Toimimaton sisäinen viestintä näkyy asiakkaalle

Toimimaton sisäinen viestintä näkyy asiakkaalle

Työntekijöiden motivaation ja työtehon kannalta sisäisen viestinnän toimivuudesta kannattaa pitää huolta. Sisäinen viestintä on usein kuitenkin valitettavasti se, mistä yrityksessä tingitään ensimmäisenä. Sisäisen viestinnän keinot ovat monenlaisia – tärkeää on löytää omalle henkilöstölle sopivin tapa....

Lue lisää

Julkaistu perjantai 13. syyskuu 2019
Kirjoittanut Minna Seppälä Muista viestiä myös kesällä

Muista viestiä myös kesällä

Kesä on loistavaa aikaa tiedottamiselle ja muulle viestinnälle. Medioilla on pulaa uutisaiheista ja toisaalta lukijoilla on lomalla aikaa lukea medioita. Kesä kannattaa siis hyödyntää....

Lue lisää

Julkaistu tiistai 09. heinäkuu 2019
Kirjoittanut Minna Seppälä Ei räiskintää vaan laadukasta viestintää

Ei räiskintää vaan laadukasta viestintää

Harjoitteluni Telegraafissa on kestänyt kohta kuukauden, ja olen päässyt tekemään kuluneina viikkoina paljon erilaisia töitä. Olen kirjoittanut uutiskirjeitä, nettiartikkeleita, blogitekstejä, tehnyt mediaseurantaa ja toiminut myös kuvituskuvamallina....

Lue lisää

Julkaistu perjantai 21. joulukuu 2018

Muut tekijät

<>