english

Vuosikello muistuttaa viestinnän toimenpiteistä

Telegraafi on toteuttanut useita viestintästrategioita ja -suunnitelmia erilaisille yrityksille. Mietimme yrityskohtaisesti liiketoiminnan vahvuudet ja kilpailuedut sekä pohdimme, miten tavoitat kohderyhmäsi parhaiten ja millaisella viestinnällä jäät mieleen.

Suunnitelmallinen ja persoonallinen viestintä lisää tunnettuutta, vahvistaa brändiä ja erottaa yrityksesi kilpailijoista. Hyvällä suunnittelulla kiireestä johtuvat virheet vähenevät, budjetointi helpottuu ja viestinnän työkaluista saa kaiken hyödyn irti.

Vuosikello käytännön työkaluna

– Suunnittelemme tulevan vuoden viestintää aina edellisen vuoden lopussa. Vuosikellosta löytyvät tulevat tapahtumat, julkaisut ja tiedottamisen aiheet, vastuuhenkilöt sekä kanavat. Suunnittelu antaa ryhtiä toiminnalle, ja sitä kautta syntyy monesti uusia ajatuksia viestinnän kehittämiseksi. Vuosikello toimii käytännön työkaluna ja muistuttajana. Ilman sitä viestinnän toimenpiteet voivat jäädä arkisten kiireiden alle, Naantalin Energian toimitusjohtaja Pasi Haarala kertoo.

– Viestinnän suunnittelun kautta löysimme ihan uusia aiheita, joista voimme kertoa asiakkaillemme ja muille sidosryhmille. Omiin asioihin sokeutuu helposti, ja siksi onkin hyödyllistä käydä asioita läpi ulkopuolisen asiantuntijan kanssa. Vuosikellosta asiat löytyvät helposti yhdestä paikasta. Se on hyvä muistilista, Kuntec Infran johdon assistentti Maria Nordström kertoo.

– Viestinnän suunnittelu Telegraafin kanssa on ollut helppoa ja sujuvaa. Tapaamme pari kertaa vuodessa, jolloin käymme yhdessä läpi tulevat viestinnän aiheet ja aikataulut. Mahdolliset muutokset ja viimeistelyt sujuvat hyvin sähköpostitse. Etukäteen suunnittelu auttaa kaikkia osapuolia pysymään kartalla aikatauluista, tulevista aiheista sekä työnjaosta, GVK Coating Technology Oy:n markkinointiassistentti Lars Ehrman kertoo.

Hyvä tarina on julkaistu 11/2015.

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje