english

”On ilo tehdä töitä kanssanne”

Telegraafi toteutti asiakastyytyväisyyskyselyn helmikuussa 2016. Tärkeimmäksi tekijäksi viestintätoimiston valinnassa nousi asiantuntevuus. Hinta ja nopeus korostuivat myös vastauksissa. Telegraafi löydetään usein suosittelun kautta, mikä kertoo hyvästä puskaradiosta.

Asiakkaat kuvailevat Telegraafia muun muassa näin: hyvä, osaava ja käytännönläheinen, joustava, sopivan kokoinen, asiantunteva sekä asiakkaan yksilölliset tarpeet ymmärtävä. Kokonaisarvosanaksi Telegraafille annettiin keskimäärin 9.

– Olette kaikki rautaisia ammattilaisia, joilta hommat hoituvat ripeästi ja joustavasti hymyssä suin. Teidän kanssanne voi kokea todellista työniloa, yksi vastaajista kiittelee.

Tyytyväiset asiakkaat

Lähes jokainen vastaaja oli tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen Telegraafin asiantuntevuuteen, ideointiin, tuloksellisuuteen sekä palveluiden hintatasoon. Lisäksi vastaajat kokivat yleisesti viestinnän ja viestintätoimiston yhteistyön merkitykselliseksi.

– Asiakastyytyväisyyskysely antaa hyödyllistä tietoa toiminnan kehittämiseksi. Tässä kyselyssä palaute oli varsin positiivista, mutta otamme mielellämme vastaan
myös parannusehdotuksia, Telegraafin asiakkuusjohtaja Päivi Luoti toteaa.

Suosituimpia Telegraafin palveluja ovat viestinnän strateginen suunnittelu sekä tiedottaminen ja mediatilaisuudet. Suurin osa vastaajista aikoo tulevaisuudessa ostaa enemmän viestintäpalveluja ja suositella Telegraafia myös yhteistyökumppaneilleen.

Lähes kaikki kyselyyn vastaajat seuraavat Telegraafia uutiskirjeen tai internetsivujen kautta. Myös blogi ja Facebook mainittiin vastauksissa.

Asiakaskysely vähintään kerran vuodessa

Säännöllinen palautekysely antaa arvokasta tietoa asiakkaista ja yhteistyön sujuvuudesta. Lisäksi kyselyn kautta voidaan muun muassa selvittää, mistä kanavista yritystäsi seurataan, miten yrityksesi löydetään ja miksi yrityksesi valitaan. Kokonaisarvosana on hyvä asiakastyytyväisyyden mittari.

– Laadi kysely huolellisesti, jotta siitä olisi mahdollisimman paljon hyötyä yrityksellesi.
– Mieti kyselyn tavoitteet ja kohdennus.
– Lyhyt kysely ei vaadi vastaajalta liikaa aikaa tai vaivaa.
– Kokoa tulokset yhteen ja käy ne läpi työntekijöiden kanssa.
– Mieti missä yrityksesi on onnistunut, täyttyivätkö kyselyn tavoitteet ja missä asioissa olisi kehitettävää.
– Muista hyödyntää kyselyn tuloksia työssäsi.


Kaikkien kyselyyn vastanneiden kesken arvoimme 100 euron lahjakortin ravintola Kaskikseen. Voittajalle on ilmoitettu henkilökohtaisesti.

Hyvä tarina on julkaistu 3/16.

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje