english

Suunnittelun avulla ryhtiä viestintään

Telegraafi on toteuttanut useita viestintästrategioita ja -suunnitelmia erilaisille yrityksille. Mietimme yrityskohtaisesti liiketoiminnan vahvuudet ja kilpailuedut sekä pohdimme, miten tavoitat kohderyhmäsi parhaiten ja millaisella viestinnällä jäät mieleen.

Suunnitelmallinen ja persoonallinen viestintä lisää tunnettuutta, vahvistaa brändiä ja erottaa yrityksesi kilpailijoista. Hyvällä suunnittelulla kiireestä johtuvat virheet vähenevät, budjetointi helpottuu ja viestinnän työkaluista saa kaiken hyödyn irti.

Vuosikello käytännön työkaluna

Vuosikello, roadmap tai viestintäsuunnitelma – rakkaalla lapsella on monta nimeä. Oli nimi mikä tahansa, viestinnän suunnittelussa se on ehdoton työkalu. Vuosikellon avulla yrityksen on helpompi toteuttaa suunniteltuja toimenpiteitä. 

– Suunnittelemme tulevan vuoden viestintää aina edellisen vuoden lopussa. Vuosikellosta löytyvät tulevat tapahtumat, julkaisut ja tiedottamisen aiheet, vastuuhenkilöt sekä kanavat. Suunnittelu antaa ryhtiä toiminnalle, ja sitä kautta syntyy monesti uusia ajatuksia viestinnän kehittämiseksi. Vuosikello toimii käytännön työkaluna ja muistuttajana. Ilman sitä viestinnän toimenpiteet voivat jäädä arkisten kiireiden alle, Naantalin Energian toimitusjohtaja Pasi Haarala kertoo.

Tehokkuutta ja suunnitelmallisuutta viestintään

Viestintää on hyvä kehittää jatkuvasti. Ulkoisen viestinnän lisäksi kannattaa pitää mielessä myös sisäinen viestintä. Viestintätoimisto on oiva kumppani viestinnän tehostamisessa, kun kaipaa lisää ideoita, selkeitä kokonaisuuksia tai lisäpäitä viestinnän suunnitteluun.

– Pyrimme jatkuvasti sekä kehittämään että parantamaan viestintäämme ja kohdentamaan sitä eri yhteistyötahoihin. Toteutamme aktiivisesti sekä sisäistä että ulkoista viestintää, koska uskomme vahvasti viestinnän merkitykseen. Telegraafilaisten kanssa viestinnän ideakukkasista syntyy usein kokonaisuuksia, joilla tavoitamme toivotun näkyvyyden ja oikeanlaisen viestin yrityksellemme, kertoo Leena Viljanen, BCB Medicalin Chief Marketing Officer.

– Telegraafin avulla olemme saaneet viestintäämme suunnitelmallisuutta ja tehokkuutta. Omat resurssit eivät olisi riittäneet vastaavaan työhön, sanoo Kiramin viennistä vastaava Arja Saarikoski.

Hyvä tarina on julkaistu 12/2018.

Tehdäänkö Hyviä tarinoita myös sinun yrityksesi kanssa? Tutustu palveluihimme ja ota yhteyttä

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje