english

Somekanavat haltuun

Kun oma aika ja osaaminen eivät riitä kaikkien sosiaalisen median kanavien hallintaan, on hyvä ottaa avuksi osaava ja aikaa säästävä viestintäkumppani. Telegraafi on auttanut muun muassa Finn Springiä ja DMK Aestehetic Center -kauneusklinikkaa sosiaalisen median suunnittelussa sekä sisällöntuotannossa. Yhteistyö on antanut yrityksille rohkeutta ja eväitä itsenäiseen somekanavien päivittämiseen.

Finn Spring Oy halusi aktivoida somekanavansa ja saada lisää tykkääjiä Facebook-sivuilleen. Heidän tavoitteenaan oli löytää säännöllinen päivitystahti sekä saada opastusta somesuunnitelman laatimiseen. Facebook oli Finn Springille jo ennestään tuttu, mutta Instagram- ja Pinterest-tilit avattiin yhteistyön myötä.

– Sosiaalisen median kanavien merkitys kasvaa koko ajan. Tulevaisuudessa tavoitteenamme on tehdä suurin osa mainonnasta sosiaalisen median kautta. Telegraafin opastus on auttanut meitä pääsemään kohti tuota tavoitetta,
Finn Springin markkinointikoordinaattori Minna Ali-Haapala kiittelee.


Telegraafi on tuottanut sisältöä kaikkiin Finn Springin somekanaviin, laatinut päivityssuunnitelman sekä huolehtinut suunnitelman toteutumisesta.

– Telegraafilaisten kanssa on helppo toimia ja yhteistyö on sujunut hyvin. Heidän osaamisensa avulla pääsimme alkuun somekanavien aktivoimisessa. Nyt osaamme jatkaa kanavien päivitystä myös itse, Minna kertoo.


”Tavoitimme yli 60 000 käyttäjää”

Dubaissa vastikään ovensa avannut suomalaisomisteinen DMK Aestehetic Center aktivoitui Facebookissa ja Instagramissa yhteistyössä Telegraafin kanssa. Yhteistyön myötä Telegraafi laati somesuunnitelman sekä huolehti kanavien päivityksestä ja mainonnasta.

– Arabiemiraateissa etenkin nuoret ja nuoret aikuiset ovat innokkaita Instagram-käyttäjiä. Jo kolmen Instagram-päivityksen avulla tavoitimme yli 60 000 käyttäjää Dubain alueella, DMK:n Jouni Ervast iloitsee.

– Hyvän suunnittelun ja seurannan avulla löysimme meille toimivia tapoja viestiä somessa. Kampanjan jälkeen olemme saaneet paikallisilta naisilta paljon positiivista palautetta. Lisäksi tykkääjien määrä on kasvanut merkittävästi kampanjan myötä, Jouni kertoo.


Hyvä tarina on julkaistu 3/16.

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje