english

Nettisivuista entistä visuaalisemmat

Telegraafin uudet nettisivut valmistuivat marraskuun alussa. Ne ovat responsiiviset eli sopivat kaikilla päätelaitteilla selailtaviksi. Myös nettisivujen ilme uudistui ja esimerkiksi referenssimme Hyvät tarinat on entistä helpompi löytää hakukriteerien avulla. Myös palvelumme, blogikirjoitukset ja Telegraffiti-sarjakuvat saivat oman paikkansa etusivulla.

– Uudet sivut on tehty onepage-toteutuksena, eli periaatteessa kaikki tieto on löydettävissä heti etusivulta. Alaspäin vierittämistä ei nykyaikaisissa sivuissa katsota pahalla, vaan käyttäjät ovat sosiaalisen median sovellusten myötä tottuneet taas siihen. Olemme kyllä hieman rikkoneet onepage-sovellusta, sillä halusimme saada Hyvät tarinat entistä paremmin esille. Siksi niillä on omat alasivut. Uuden ominaisuuden myötä tarinoita voi hakea yrityksen tai viestinnän kautta saadun hyödyn perusteella, Telegraafin tiedottaja Anna Koivisto sanoo.

Responsiivisuus tärkeässä osassa

Nettisivujen ilmeen uudistamisesta vastasi Telegraafin graafikko Maarit Vähäkangas. Suunnittelun lähtökohtana oli raikastaa sivujen ilmettä ja tehdä sivuista responsiiviset.

– Onepage-toteutus toi suunnitteluun oman haasteensa, kuten myös responsiivisuus. Ne täytyy ottaa huomioon suunnittelun joka vaiheessa, jotta sivuja on helppo käyttää. Halusimme lisäksi kokeilla jotain uutta onepagen avulla. Esimerkiksi etusivun kuvituskuvissa on pieni efekti, joka saa kuvat vierittäessä liikkumaan. Tämä tuo elävyyttä sivuun, Maarit korostaa.

Nettisivut ovat yrityksen koti

Tutkimusten mukaan ostopäätösten tueksi tietoa haetaan nykyään yli kymmenestä eri lähteestä. Yrityksen omat nettisivut ovat tärkeässä osassa – ne ovat yrityksen käyntikortti. Usein ajatellaan, että yritystä ei ole olemassa, jos sillä ei ole ajantasaisia internetsivuja.

– Nettisivuilta tulisi löytyä selkeästi yrityksen viestit, tuotteet ja palvelut sekä yhteystiedot. Ja jaksan korostaa myös sitä, että oikeakielisyys ja virheettömyys antavat yrityksen toiminnasta hyvän kuvan. Koska usein muistutamme asiakkaitamme nettisivujen tärkeydestä, on vähimmäisvaatimus, että omat nettisivumme ovat kunnossa, Telegraafin viestintäpäällikkö Päivi Luoti hymyilee.

– Parasta uusilla nettisivuillamme on raikas ilme sekä napakat palvelukuvaukset, jotka on pyritty tekemään ilman viestintäjargonia. Lisäksi sivuiltamme löytyy monipuolisesti asiakastarinoita ja kertomuksia yhteistyöstämme ja niiden tuloksista.

Sivu on toteutettu ModX-käyttöjärjestelmällä. Sivujen teknisestä toteutuksesta vastasi turkulainen Mediascope Oy.

Hyvä tarina on julkaistu 11/2014.

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje