english

Medianäkyvyyttä murto-osalla mainosbudjetin hinnasta

Kauneus- ja hyvinvointitoimittajat kiinnostuivat turkulaisesta NEO:sta

Kauneus- ja hyvinvointitoimittajat tutustuivat syksyllä 2015 turkulaiseen lääkärikeskus NEO:on. Telegraafi kutsui paikalle median edustajia pääkaupunkiseudulta sekä Turusta.

Vierailu on poikinut artikkeleita syksyn jälkeen useassa eri lehdessä. NEO:n asiantuntijat ovat näkyneet mm. Hyvä Terveys -lehdessä, Kotivinkissä, Voi Hyvin -lehdessä, Iltalehdessä ja Eevassa. Näkyvyyttä on ollut myös isoimmissa maakuntalehdissä: Ilkassa, Kainuun Sanomissa, Pohjalaisessa, Aamulehdessä, Kalevassa, Turun Sanomissa, Hämeen Sanomissa, Keskipohjanmaassa sekä Satakunnan Kansassa.

– Yhtenä tavoitteena oli saada NEO:lle valtakunnallista näkyvyyttä niissä lehdissä, joista ihmiset etsivät terveyteen liittyvää tietoa sekä esitellä asiantuntijamme näistä aiheista kirjoittaville toimittajille. Vaikka asiakaskuntamme on pääasiassa varsinaisuomalaista, tulee asiakkaita meille kuitenkin ympäri Suomea, lääkäri Timo Miettinen NEO:n johtoryhmästä kertoo.

– Toimittajavierailu on poikinut monta terveysartikkelia eri lehtiin, joissa on tuotu esiin myös NEO:n asiantuntijat. Emme olisi saaneet toimittajavierailuun käytetyllä rahalla kuin murto-osan mainosnäkyvyyttä palstamillimetreinä mitattuna samoista medioista, Timo Miettinen korostaa.

”Paikalla oli toimittajat meille tärkeistä lehdistä”

Toimittajavierailun päivän ohjelman on oltava kiinnostava ideasampo mukaan lähteville toimittajille. Ilman oikeaa asiaa ei synny juttuja. Vierailulla mukana olleet toimittajat kiittelivätkin jälkikäteen päivän asiantuntijoita, uutta tietoa sekä aiheita, joista juttuideoita oli syntynyt.

– Aiheen on oltava riittävän mielenkiintoinen ja näkökulman omaperäinen, jotta kiireiset toimittajat saadaan irtautumaan kokonaiseksi päiväksi. Aiheiden löytymisessä ja näkökulmien hiomisessa me olemme apuna. Meillä on myös tieto siitä, minkälaiset toimittajat mihinkin tilaisuuteen kannattaa kutsua sekä hyvät mediakontaktit, Telegraafin toimitusjohtaja Marja-Terttu Rantanen sanoo.

Mukaan kutsuttavat mediat valikoidaan päivän ohjelman mukaan.
Tällä kertaa kutsuttuina olivat kauneus- ja hyvinvointitoimittajat. 

– Telegraafin ammattitaito näkyi siinä, että paikalle saatiin riittävä määrä toimittajia oikeista, meille tärkeistä lehdistä. Arvostamme myös tapaa, jolla Telegraafi veti vierailun alusta loppuun: tyylillä, tehokkaasti ja aikataulun mukaisesti. Uskomme, että samat toimittajat voisivat tulla meille toistekin. Uskomme heidän muistavan meidän asiantuntijamme, kun he tarvitsevat haastateltavia lääketieteellisissä kysymyksissä, NEO:n Timo Miettinen sanoo.

Onko sinulla kiinnostava yritys?

Telegraafin kokemus toimittajamatkojen järjestämisestä ulottuu vuosien taakse.  Toimittajia on tuotu Helsingistä Varsinais-Suomeen jo yli 10 kertaa.

– Turkulaiset yritykset ovat valtakunnallisesti kiinnostavia, joten jatkamme perinteisiä toimittajavierailumatkojamme myös tulevaisuudessa. Seuraavaa matkaa valmistellaan jo, Marja-Terttu Rantanen vinkkaa.

 

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje