english

Medianäkyvyys toi lisää asiakkaita

Telegraafin toteuttama tiedotuskampanja toi suomalaiselle henkilöstöratkaisuja tarjoavalle Baronalle merkittävää näkyvyyttä mediassa sekä sosiaalisen median kanavissa. Onnistuneen kampanjan avaintekijä oli ennen kaikkea perusteellinen suunnittelutyö.

Barona toi marraskuussa 2016 markkinoille työntekijöiden vaihtovuoden. xChange-palvelun kautta minkä tahansa yrityksen työntekijä voi siirtyä määräajaksi tekemään nykyisiä työtehtäviään Espanjan Aurinkorannikolle. Telegraafi hoiti palvelun lanseeraukseen liittyvän tiedottamisen.

Mediatiedottamisella on merkitystä

Baronan viestintäkampanja on erinomainen esimerkki siitä, miten mediatiedottamisen merkitys on yhä suuri. Tiedottamisen ansiosta aiheesta kirjoitettiin lähes 40 juttua printti- ja verkkomedioissa. Baronalle onnistuminen kampanjassa oli merkittävä tekijä uuden palvelun tunnettuuden kannalta.

– Uusi palvelumme sai viestintäkampanjan ansiosta paljon näkyvyyttä. Näkyvyys on vaikuttanut siihen, että palvelun myynti on lähtenyt hyvin liikkeelle, sillä kytkimme viestinnän ja tehokkaan inbound-markkinoinnin toimivaksi kokonaisuudeksi. Näin olemme saaneet runsaasti yhteydenottoja, joiden perusteella myynnin kohdentaminen helpottuu, kertoo markkinointipäällikkö Riikka Niemi Barona Solutions Oy:stä.

Some synnyttää puheenaiheita

Niemen mukaan myös sosiaalisessa mediassa suunnitelmallisesti toteutettu viestintä on ollut onnistunutta, sillä se on aktivoinut keskustelua aiheen ympärillä.

– Ihmiset ovat olleet kiinnostuneita palvelustamme, ja aihe on nostattanut keskustelua sosiaalisessa mediassa. Haluamme tavoittaa työntekijät suoraan, ja somessa pystymme hyvin herättämään aiheesta keskustelua. On hyödyllistä pysyä ihmisten mielessä ja puheissa ja sitä kautta myös mukana päätöksenteossa, Niemi tarkentaa.

Hyvä suunnitelma antaa pohjan toiminnalle

Baronan viestintäkampanja on vaatinut huolellista ennakkosuunnittelua. Viestintäsuunnitelmassa on mietitty muun muassa näkökulmat, mediat sekä kohderyhmät ja niille suunnatut viestit.

– Lanseerauksen voi tehdä vain kerran. Kiinnostava aihe ei yksinään riitä, vaan hyvällä suunnittelulla  rakennetaan tukeva pohja onnistumiselle. Tärkeässä merkityksessä ovat myös vahva mediakentän tuntemus sekä viestinnän jatkuvuudesta huolehtiminen, toteaa Telegraafin asiakkuusjohtaja Päivi Luoti.

Hyvä tarina on julkaistu 1/2017.

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje