english

Kauppakeskus Willa avasi näkyvästi

Hyvinkäällä sijaitseva Kauppakeskus Willa valmistui kokonaisuudessaan lokakuussa 2012, kun toisen vaiheen rakennustyöt valmistuivat. Avauksen viestinnässä yhteistyökumppaniksi valikoitui Telegraafi.

– Saimme Telegraafista hyvät suositukset, ja halusimme tehdä heidän kanssaan yhteistyötä. Tarvitsimme Telegraafin osaamista Willan toisen osan avaamisen viestinnässä ja mediakontaktoinnissa. Tavoitteena oli kontaktoida alueellisia medioita sekä valtakunnallisia viestimiä, ja herättää heidän kiinnostuksensa Willaa kohtaan niin uutena kauppakeskuksena kuin yhteiskunnallisesti merkittävänä hankkeena Uudellamaalla, kauppakeskusjohtaja Johanna Harjunmaa Willasta kertoo.

Willan ensimmäinen vaihe avattiin viime maaliskuussa. Toisen osan valmistumisen myötä kauppakeskuksen liikkeiden ja palveluiden määrä nousi yli sataan. Kauppakeskus Willan myötä Hyvinkään liiketilatarjonta on kasvanut huomattavasti, ja ostosmahdollisuudet ovat parantuneet koko seudulla. Willa ja sen yhteydessä toimivat Anttila ja Prisma muodostavat yhdessä noin 54 000 m² suuruisen kauppakeskuskokonaisuuden, jonka vuodelle 2015 tavoiteltu kävijämäärä on 5,5 miljoonaa.

– Willa nostaa Hyvinkään Pohjois-Uudenmaan ja Etelä-Hämeen kaupalliseksi keskukseksi. Hyvinkääläisten ostovoimasta merkittävä osa on tähän asti suuntautunut pääkaupunkiseudulle, Lahteen ja Hämeenlinnaan. Uskomme, että virta saadaan Willan myötä käännettyä takaisin ja että kauppakeskuksen laaja tarjonta houkuttelee asiakkaita myös ympäryskunnista yli maakuntarajojen, Harjunmaa sanoo.

Kauppakeskus Willan omistavat Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma sekä CapMan RE II Ky:n ja Finesco Invest Oy:n yhdessä omistama Kiinteistö Oy Ficre.

”Hyvä viestintäkumppani hahmottaa asiakkaan tilanteen”

Willa on Suomen kuudenneksi suurin kauppakeskus, ja pääkaupunkiseudun ulkopuolella suurin kauppakeskus, joka sijaitsee aivan kaupungin ydinkeskustassa. Ainutlaatuisessa hankkeessa kauppakeskuksen tieltä sai väistyä kuusi kiinteistöä: esimerkiksi paloasema ja kaupungintalo.

Telegraafi suunnitteli yhdessä Willan omistajien, johdon ja Hyvinkään kaupungin edustajien kanssa avausviestinnän näkökulmaa ja tilaisuuden esitystä. Telegraafi hoiti median kutsumisen, viestintämateriaalin ja tiedotteiden toteutuksen sekä yhteydenpidon toimittajiin ennen ja jälkeen tilaisuuden. 

– Yhteistyö Telegraafin kanssa sujui erittäin hyvin. Willan avauksessa oli mukana monta osapuolta, joiden toimeksiannosta Telegraafi sai tiivistettyä erinomaisen viestintäpaketin. Telegraafin materiaali on viimeisteltyä, ja heidän kanssaan oli miellyttävä asioida projektin aikana, Harjunmaa sanoo.

– Hyvä viestintäkumppani hahmottaa asiakkaan tilanteen ja pystyy omatoimisesti koostamaan viestintää varten tarvittavat materiaalit. Hyvä viestintäkumppani vastaa myös itsenäisesti medioista ja raportoi tilaajalle viestinnän onnistumisesta. Myös asiakkaan auttaminen viestinnän kehittämisessä ja viestintäaiheiden rakentamisessa on tärkeää hyvässä kumppanuudessa.

Valtakunnallista ja alueellista näkyvyyttä

Willassa järjestettiin mediainfo kaksi päivää ennen avajaisia. Tiedottamisen ja tilaisuuden tuloksena Willan avaus oli esillä muun muassa Tekniikka&Talous-lehdessä, Radio Cityssä, Aamupostissa, Rakennuslehdessä, Hämeen Sanomissa, Yle Hämeessä, Mäntsälä-lehdessä, Keski-Uusimaassa sekä Locus-lehdessä ja Kaupan Maailma -lehdessä.

– Telegraafin avulla saimme kerrottua ammattitaitoisesti ja monipuolisesti uudesta kauppakeskuksesta. Viestinnässä otettiin huomioon Willan rakentamisen vaiheet ja avatun kauppakeskuksen vaikutus yhteiskunnallisesti niin alueen uutena kaupallisena tarjoajana kuin isona työnantajana. Viestinnällä oli suuri merkitys Willan avauksessa, Johanna Harjunmaa kiittelee.

Hyvä tarina on julkaistu 11/2012.

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje