english

Asiakaslehti paketoi kokonaisuuden

Sairaala NEO, Hammas NEO ja Neuro NEO ovat Telegraafin pitkäaikaisia asiakkaita, joille tehtiin syksyllä 2014 yhteinen asiakaslehti. Lehden avulla haluttiin lisätä tietoa NEO:n monipuolisista ja nopeasti kasvaneista palveluista sekä talon sisällä että ulkona. Julkaisun sisällön ja ulkoasun haluttiin kuvaavan NEO:n asiantuntemusta sekä dynaamista tapaa toimia terveysmarkkinoilla.

Keväällä 2011 NEO:sta sai ortopedisiä vastaanotto- ja leikkauspalveluita sekä yleis- ja erikoishammaslääkäripalveluita. Tarjonta kasvoi nopeasti, ja NEO:on tuli uutta ja merkittävää erikoisosaamista: yleislääkäripalvelut, lastenlääkäripalvelut, neurologinen vastaanottotoiminta Neuro NEO:n muodossa sekä viimeisimpänä tulokkaina Allergia NEO, plastiikkakirurgiaa ja esteettisiä toimenpiteitä tekevä NEO Estetiikka sekä Painonhallintaklinikka.

– Asiakaslehti tukee muuta markkinointiamme ja viestintää. Kerromme palveluistamme myös verkossa, mutta painettu muoto on tutkimusten mukaan joillekin asiakasryhmille mieluisin myös tällä digivuosisadalla. Painettua viestintää käyttämällä huomioimme kaikkia asiakasryhmiämme, Sairaala NEO:n anestesialääkäri ja partneri Timo Miettinen kertoo.

Miettinen näkee asiakaslehden roolin tärkeänä varsinkin terveyspalveluiden viestinnässä, jossa tavoitteena on tuoda selkeästi esiin palveluiden laajuus ja niihin liittyvä syvällinen asiantuntemus. Lehteen paketoituna palveluvalikoima ja tieto siitä, mitä kaikkea NEO-yrityksissä tehdään, on kätevästi sekä asiakkaiden, mutta myös yritysten oman henkilökunnan ulottuvilla.

– NEO:n ensimmäinen asiakaslehti on omasta mielestämme onnistunut. Lehdestä saamamme ensimmäiset palautteet ovat koskeneet erityisesti lehden raikasta ulkonäköä ja selkeää sisältöä. Julkaisua on jaettu suorapostituksena turkulaisiin koteihin ja aiomme käyttää lehteä myös useissa tämän kevään tapahtumissa, joissa olemme mukana, Timo Miettinen kertoo.

”Sujuva projekti telegraafilaisten kanssa”

Telegraafi vastasi asiakaslehden sisällön suunnittelusta yhdessä asiakasyritysten kanssa, lehden ulkoasusta, sisällön toteutuksesta sekä projektin aikatauluista.

– Tämän tyyppisen asiakaslehden ideoinnissa ja konseptoinnissa yrityksen johdon pitää itse olla vahvasti mukana. Telegraafi osasi esittää oikeita kysymyksiä ja haastoi meidän ideoitamme. Varsinainen toimitustyö ja taitto olivat sitten luonnollisesti Telegraafin ammattilaisten heiniä, Miettinen kertoo.

– Yhteistyö Telegraafin kanssa sujui hyvin tässäkin projektissa. Kun tällaiseen julkaisuun pitää kerätä tietoa monien eri alojen asiantuntijoilta, ei projektin kasaaminen ja varsinkaan aikataulussa pysyminen ole aina itsestäänselvyys. Erityisesti haluaisimme kiittää Telegraafia siitä, että sovitut aikataulut pitivät projektin joka vaiheessa. Olimme myös oikein tyytyväisiä asiakaslehden toimitukseen ja taittoon, Miettinen toteaa.

Hyvä tarina on julkaistu 2/2015.

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje