english

”Hyvä viestintä antaa yritykselle kasvot”

Telegraafin ja Naantalin Energian yhteistyö alkoi jo vuonna 2010. Pitkä yhteistyö on tuottanut tulosta. Pienen paikallisen energiayhtiön asiat ovat olleet hyvin esillä mediassa.

Telegraafi valikoitui yhteistyökumppaniksi suosittelujen kautta, ja yhteistyö käynnistyi viestintästrategian tekemisellä. Siitä lähtien Telegraafi on auttanut Naantalin Energiaa viestinnässä monin eri tavoin.

– Viestintätoimisto on meille tärkeä ja osaava apu arkipäivässä, oma ajankäyttö kun on rajallista. Tiedottaminen, uutiskirjeet, sosiaalisen median päivitykset sekä nettisivujen osittainen ylläpito ovat yhteistyömme muotoja, Naantalin Energian toimitusjohtaja Pasi Haarala kertoo.

– Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Telegraafin toimintaan. Oma työmme on saanut ulkopuolisten silmien avulla lisää ammattimaisuutta ja suunnitelmallisuutta. Olemme saaneet myös paljon uusia ideoita viestinnän toteuttamiseen, Pasi Haarala jatkaa.

Onnistuneita tiedotuskampanjoita

Yksi yhteistyön tavoitteista on ollut säännöllisten tiedotuskäytäntöjen luominen median suuntaan sekä läheisempi yhteydenpito paikallisiin viestimiin. Paikallisen ja pitkät perinteet omaavan energiayhtiön asiat ovat herättäneet kiinnostusta ja tuloksia on tullut.

Telegraafin järjestämät mediainfot ovat kiinnostaneet paikallisia toimittajia, ja tilaisuuksiin on saatu seudun päämediat niin printistä kuin sähköiseltä puolelta.

– Uskon, että suunnitelmallisuus ja aktiivinen yhteydenpito ovat aiheuttaneet sen, että asiamme otetaan viestimissä vastaan eri tavalla, asiallisesti ja vakavasti. Meidät ja uutisemme huomioidaan. Mediainfomme ovat olleet myös onnistuneita: meistä on kerrottu jopa Kauppalehdessä, vaikka viestintämme pääkohdealue on Turun seutu, Pasi Haarala iloitsee.

Energinen lukupaketti naantalilaisille

Telegraafi on suunnittellut Naantalin Energialle oman asiakastiedotteen, joka jaetaan Naantalin kaupungin julkaiseman NASTA-tiedotuslehden välissä kaksi kertaa vuodessa.

– Telegraafi on ideoinut lehden ulkoasun ja tuottanut siihen ajankohtaisia energia-asioihin liittyviä artikkeleja. Lehti on saanut paljon kiitosta, ja asiakkaamme lukevat sitä mielellään, Pasi Haarala kiittelee.
Vinkkejä videolle

Tuoreimpana yhteistyön tuloksena Telegraafi on suunnitellut ja toteuttanut energiansäästövinkkejä videoiden muodossa.

– Sähköyhtiönä meillä on velvollisuus kertoa asiakkaillemme järkevästä energiankäytöstä. Videoiden avulla saamme jaettua hyödyllisiä vinkkejä sosiaalisen median kanavissa, Pasi Haarala iloitsee.

Hyvä tarina on julkaistu 9/2017.

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje