english

”Asiat tulevat tehdyksi”

GVK halusi kumppanikseen aktiivisen toimijan

GVK Coating Technology ja Telegraafi aloittivat yhteistyön vuonna 2013, jolloin maalitehdas oli siirtynyt takaisin suomalaisomistukseen. GVK:n uudet omistajat halusivat tuoda maalitehtaan osaamisen esille. Tärkeää oli kertoa myös yrityksen tuoteinnovaatioista.

– GVK:n maalitehtaalla on lähes 70 vuotta pitkä historia. Halusimme tuoda osaamistamme ja tuotteitamme esille entistä paremmin jälleenmyyjille, suunnittelijoille ja kuluttajille. Siinä tärkeänä keinona näimme säännöllisen ja suunnitellun viestinnän, korostaa Mikko Mellanen, yksi GVK:n omistajista.

Telegraafi valikoitui kumppaniksi aiemman yhteistyön myötä.

– GVK:ssa oli aiemmin kulttuuri, että kaikki tehdään itse. Silloin tärkeät asiat, kuten viestintä tuppasivat jäämään muiden töiden alle. Siksi halusimme ulkopuolisen viestintäkumppanin. Tunsin Telegraafin osaamisen aiemman työni kautta, Mellanen sanoo.

Säännöllistä viestintää

Yhteistyö aloitettiin viestintästrategian tekemisellä, jonka jälkeen koottiin viestinnän vuosikello. Vuosikelloa on täsmennetty noin neljä kertaa vuodessa.

– Meille oli tärkeää löytää aktiivinen kumppani, joka huolehtii, että asiat tapahtuvat ajallaan - suunnitelman mukaisesti. Telegraafilaiset muistuttavat meitä sovituista asioista ja edistävät viestinnän toimenpiteitä jatkuvasti. Tärkeää on myös hyvä työn jälki, Mellanen sanoo.

Sopimukseen mukaan tavoitteet

GVK:n ja Telegraafin yhteistyö perustuu jatkuvaan sopimukseen, jossa GVK:n viestinnän toimenpiteille on varattu tietty tuntimäärä kuukaudessa. Sopimuksessa huomioitiin selkeästi myös viestinnän tavoitteet sekä niiden mittaaminen.

– Jatkuva kuukausisopimus on hyvä tapa varmistaa, että asiat tulevat tehdyiksi. Suosittelen jatkuvaa sopimusta yhteistyömuodoksi varsinkin sellaisille yrityksille ja toimijoille, joille viestinnän tekeminen ei ole tuttua, Mellanen sanoo.

Kuukausisopimukseen sisältyy muun muassa uutiskirjeet, tuotetiedotus ja mediatiedotteet. Lisäksi Telegraafi on tehnyt GVK:lle sosiaalisen median suunnitelman ja messuviestintää.

– Telegraafi pitää huolen, että asiat tapahtuvat. Tulokset ovat olleet hyviä, sillä olemme saaneet kustannuksiin verrattuna paljon hyötyjä, sopimukseen kirjatut tavoitteet ovat siis täyttyneet. Esimerkiksi mediatiedottamisen avulla olemme saaneet näkyvyyttä paikallisesti ja valtakunnallisesti.

Hyvä tarina on julkaistu 10/2014.

LUE KAIKKI HYVÄT TARINAT
Tilaa uutiskirje