english

Millaista on hyvä sisältö? Mitä hyötyä siitä on yritykselle?

Julkaistu 27.11.2018

Korkealaatuinen sisältö luo hyvän kuvan yrityksestä. Se tuo esille asiantuntijuutta ja vakuuttaa nykyiset ja uudet asiakkaat. Hyvä sisältö vahvistaa sidettä yrityksen ja lukijan välillä. Sisällön pitää olla myös helposti jaettavissa, sillä turhinta - ja kalleinta - on sisältö, jota ei kukaan lue. 

Tyypillisimpiä yritysten omiin kanaviinsa tuottamia sisältöjä ovat artikkelit, blogit, oppaat, asiakas-, työntekijä- ja yritystarinat, videot ja infografiikka. Jotta lukija viihtyy sisällön parissa, täytyy hänen saada siitä jotakin hyötyä: ajatuksia, ideoita ja miksei myös huvia. Alla muutamia vinkkejä hyvän sisällön ominaisuuksista ja hyödyistä.  

Hyvä sisältö:

  • on tehty asiakasta, ei yritystä varten
  • kiinnostaa, auttaa tai huvittaa lukijaa
  • on tyyliltään kohderyhmälle sopivaa
  • on ajankohtaista
  • on hyvin suunniteltua ja sen tavoitteet on mietitty etukäteen
  • on tietylle kohderyhmälle suunnattua
  • vastaa lukijan kysymyksiin
  • on helposti jaettavissa
  • näkyy useissa kohderyhmien kannalta oikeissa kanavissa
  • on mitattavissa, analysoitavissa ja kehitettävissä 
  • johtaa toimintaan, esimerkiksi ostamaan, tilaamaan uutiskirjeen tai lataamaan oppaan
  • on optimoitu hakukoneita varten
  • on kieleltään selkeää eikä sisällä ylen määrin alan termejä
  • sisältää laadukkaita ja havainnollistavia kuvia

 Hyvä sisältö tuottaa monia hyötyjä:

  • luo asiantuntijamielikuvaa ja esittelee yrityksen asiantuntijat
  • rakentaa luottamusta asiakkaan ja yrityksen välillä
  • ylläpitää olemassa olevia asiakassuhteita
  • houkuttelee uusia asiakkaita 
  • parantaa hakukonelöydettävyyttä ja tuo lisää kävijöitä nettisivuille
  • auttaa asiakkaita saamaan parhaan mahdollisen hyödyn tuotteista tai palveluista 
  • tukee ostopäätöstä

Sisällöntuotannon voi ja usein myös kannattaa ulkoistaa. Ota yhteyttä, jos tarvitset suunniteltua, tavoitteellista ja laadukasta sisältöä yrityksesi omiin kanaviin. 

Kirjoittanut Päivi Luoti
Tilaa uutiskirje