english

Ideat kateissa: mitä päivittää someen?

Julkaistu 08.05.2020

Sosiaalinen media on monelle yritykselle korvaamaton osa monikanavaista viestintää ja markkinointia. Poikkeustilan aikana monet yritykset ovat vetäytyneet koloihinsa, ja hiljaisuus on vallannut sosiaalisen median kanavat. On tärkeä muistaa, että ihmiset viettävät tällä hetkellä somemaailmassa huomattavasti enemmän aikaa kuin normaalisti. Skrollaajat kaipaavat mielekästä sisältöä epävarman tilanteen keskellä. 

Sosiaalisen median sisällöntuotantoa helpottaa huolellinen suunnittelu. Mieti ensin tavoitteet ja kohderyhmät ja pohdi, mihin haluat kohderyhmää ohjata? Somesuunnitelma kannattaa rakentaa asiantuntijasisällön ympärille. Pidä aina kirkkaana mielessä hyödyt, joita tarjoat kohderyhmälle. Nyt on erinomainen hetki päästää luovuus kukkimaan ja miettiä, miten juuri sinun yrityksesi tuote tai palvelu voisi piristää kotioloissa?

  • Kerro omaan yritykseesi liittyvistä uutisista. Erityisesti poikkeuksellisina aikoina on tärkeää pitää asiakkaat ajan tasalla. Somekanavien kautta saat uutiset helposti ja nopeasti asiakkaiden tietoon.

  • Tuo asiantuntijuuttasi esille blogikirjoitusten avulla. Anna somekanavissa esimakua blogikirjoituksen sisällöstä, mutta älä paljasta parhaita paloja. Tällöin saat someseuraajat houkuteltua varsinaiseen blogiin. 

  • Kun haluat tavoitella uusia asiakkaita, yksi parhaista keinoista on tyytyväisten asiakkaiden esille tuominen. Referenssien jako somekanavissa viestii asiakaskuntasi luottamuksesta ja kertoo yrityksen toiminnasta asiakkaiden silmin.

  • Ihmiset ja persoonat kiinnostavat aina, joten muista säännöllisesti nostaa yrityksen henkilökunta esille. Kirjoita työntekijöistäsi lyhyet esittelyt ja jaa ne somekanavissa – kuvan kera tietysti.

  • Yritykselle tärkeistä tapahtumista kannattaa ehdottomasti tiedottaa somekanavissa. Nyt kun kaikki tapahtumat on peruttu, on mahdollisuus toteuttaa niitä virtuaalisesti. Onko sinulla mielessä jokin aihe, josta voisi pitää webinaarin?

  • Osoita aktiivisuuttasi jakamalla alaan liittyviä ajankohtaisia artikkeleja somekanavissa. Tuomalla esille alaan liittyviä trendejä ja tuoreimpia uutisia, annat mielikuvan ajan hermolla olevasta yrityksestä.

  • Yrityksen omat tuotteet ja palvelut kannattaa esitellä säännöllisesti myös somessa. Vaikka aihe on itsellesi varsin tuttu, ei se välttämättä ole sitä someseuraajille. Älä kuitenkaan mainosta pelkkää tuotetta tai palvelua, vaan nosta esille hyödyt, jotka asiakas saa tuotteen tai palvelun myötä.
     
  • Kevyet ja hauskat sisällöt voi rakentaa esimerkiksi erilaisten merkkipäivien ja sattumusten ympärille. Miten yrityksessäsi näkyy vappu, juhannus, halloween tai joulu? Tai mitä hauskaa löytyy yrityksesi työntekijöiden etätoimistoista?

Somesisältöjen aiheita löytyy paljon eikä aina tarvitse keksiä jotain uutta ja ihmeellistä. Vanhojen juttujen kierrätys toimii loistavasti, koska kaikki eivät ole vielä lukeneet aiheesta ja vanhan kertaus ei koskaan ole huono asia. Lisäksi samasta aiheesta voi kirjoittaa useasta eri näkökulmasta, jolloin se palvelee uusia kohderyhmiä.

Tarvitsetko apua sosiaalisen median suunnittelussa tai sisällöntuotannossa? Ota yhteyttä, niin ryhdytään hommiin!

Kirjoittanut Essi Rantanen

Voimmeko olla avuksi?

Marja-Terttu Rantanen

Toimitusjohtaja, osakas
puh. 0400 232 970
mt@telegraafi.fi 

LinkedIn >

Lue lisää

Blogista poimittua:

Ideat kateissa: mitä päivittää someen?


Lue lisää
Blogista poimittua:

Mitä graafisen suunnittelijan työpäivään kuuluu?


Lue lisää
Blogista poimittua:

Vuoden 2020 viestinnän trendit


Lue lisää
Schneider Electric

Viestintä kasvatti brändinäkyvyyttä


Lue lisää
LST Group

”Viestintäkumppani vapauttaa aikaa yrityksen ydintehtäviin”


Lue lisää
Blogista poimittua:

Kivenkovat kuvavinkit osa 2/2


Lue lisää
Blogista poimittua:

Kivenkovat kuvavinkit osa 1/2


Lue lisää
Blogista poimittua:

Infografiikan taika


Lue lisää
Naantalin Energia

Visuaalista viestintää Naantalin Energialle


Lue lisää
J-Isännöinti

Viestinnän ulkoistamisella lisätunteja työpäivään


Lue lisää
Blogista poimittua:

Emojit yrityksen viestinnässä – hitti vai huti?


Lue lisää
Blogista poimittua:

Konsultti säästää aikaa ja rahaa


Lue lisää
Blogista poimittua:

Mikä ihmeen IGTV?


Lue lisää
Medikumppani

Medikumppanin monipuolinen viestintäkumppani


Lue lisää
Kirami

Kuukausisopimuksella tehokkuutta viestintään


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Asiakastyytyväisyyskysely: ”Telegraafi on minun valintani”


Lue lisää
Aktia

Vinkkejä asunnonvaihtajille


Lue lisää
BCB Medical

Ideakukkasista viestintäkampanjoiksi


Lue lisää
LST Group

"Viestintä ylläpitää positiivista yrityskuvaa"


Lue lisää
Blogista poimittua:

Viisi hyvää syytä laatia somesuunnitelma


Lue lisää
Blogista poimittua:

Dubai on kasvamassa tapahtumien järjestäjänä eliittien joukkoon


Lue lisää
Varsinais-Suomen Kulttuurirahasto

Laulu Suomen soi viestinnän avulla


Lue lisää
Naantalin Energia

”Hyvä viestintä antaa yritykselle kasvot”


Lue lisää
Blogista poimittua:

Viimeinen silaus yrityksen instagram-profiiliin


Lue lisää
Blogista poimittua:

Kuntatoimija – viisi syytä olla somessa


Lue lisää
Barona

Medianäkyvyys toi lisää asiakkaita


Lue lisää
Blogista poimittua:

Instagram Stories – uhka vai mahdollisuus?


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Ennätysmäärät kalentereita ja lahjoja lapsille


Lue lisää
Blogista poimittua:

Älä eksy Facebook-kuvakokojen viidakossa


Lue lisää
Blogista poimittua:

Facebook suosituin Lähi-idässä


Lue lisää
Blogista poimittua:

Lisää silmänruokaa someen


Lue lisää
Turun Urheiluliitto

Telegraafi tukee nuorisourheilua


Lue lisää
Blogista poimittua:

Soitellen someen?


Lue lisää
Blogista poimittua:

Katoaako aikasi someen?


Lue lisää
Finn Spring

Somekanavat haltuun


Lue lisää
Blogista poimittua:

Ota Instagram-mainonta haltuun


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Yhteistyöllä konkreettista hyvää


Lue lisää
Blogista poimittua:

Instagram-vinkkejä yritykselle


Lue lisää
Lojer

Lojer aktivoi viestintäänsä


Lue lisää
Blogista poimittua:

Rohkeasti esille


Lue lisää
Blogista poimittua:

Viesti selkeästi somessa


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Vuosikello muistuttaa viestinnän toimenpiteistä


Lue lisää
Blogista poimittua:

Ota selvää somen säännöistä


Lue lisää
Blogista poimittua:

Snäppäilyn salat yritykselle


Lue lisää
Blogista poimittua:

Ongelmana FoMO?


Lue lisää
Aktia

Apuna blogisisällöissä


Lue lisää
Blogista poimittua:

Toimittajat ja sosiaalinen media


Lue lisää
Blogista poimittua:

Videon avulla opin valssihypyn


Lue lisää
Blogista poimittua:

Yritys – älä mokaile Facebookissa


Lue lisää
Tilaa uutiskirje