english

Ei räiskintää vaan laadukasta viestintää

Julkaistu 21.12.2018

Harjoitteluni Telegraafissa on kestänyt kohta kuukauden, ja olen päässyt tekemään kuluneina viikkoina paljon erilaisia töitä. Olen kirjoittanut uutiskirjeitä, nettiartikkeleita, blogitekstejä, tehnyt mediaseurantaa, päässyt mukaan palavereihin ja toiminut myös kuvituskuvamallina. Viimeisin oli ehdottomasti mukavuusalueeni ulkopuolella – toisaalta siellähän se todellinen kehitys tapahtuu.

Vaikka osa asioista on ollut itselleni tuttua aiemmista työpaikoista, on ollut mielenkiintoista katsoa maailmaa viestintätoimiston sisäpuolelta. Asiakastyöt ovat monipuolisia, ja juttuja kirjoittaessa oppii jatkuvasti uusia asioita. Ihan heti ei tulisi omalla ajalla luettua esimerkiksi EU-standardisoinnista, mutta nyt on sekin aihe tullut pengottua läpi.

Minua kiinnostaa etenkin kriisiviestintä, vastuullisuusviestintä ja asiakasviestintä. Ennen kaikkea olen kuitenkin kiinnostunut siitä, mitä kaikkea viestintätoimistossa tehdään. Uskon, että laajimman katsauksen viestinnän maailmaan saa juurikin viestintätoimistosta, jossa asiakastyöt ovat monipuolisia ja laaja-alaisia.

Joskus kuulee kauhukseen tarinoita harjoittelupaikoista, joissa harjoittelija keittää kahvia ja järjestelee mappeja, eikä vastuuta anneta ollenkaan. Onnekseni täällä olen saanut heti alusta asti erilaisia töitä tehtäväkseni ja päässyt kehittämään taitojani eteenpäin.

Luovuutta, tehokkuutta ja tarkkuutta

Työ viestintätoimistossa on paljolti siis laadukkaan sisällön tuottamista, asioiden kansantajuistamista sekä viestien tehokasta saattamista maailmalle. Täällä tehdään myös kattavia viestintäsuunnitelmia, tiedotuskampanjoita sekä sosiaalista mediaa. Oli ilo heti alussa huomata, että myös Telegraafin arvomaailma kohtasi omani: asiakasta kohdellaan aina kunnioittavasti ja rehellisesti.

Tehokas ja laadukas viestiminen on nykypäivänä yhä tärkeämpää. Viestejä on maailma pullollaan, joten asiakkaan viestin saattaminen maailmalle ei ole vain räiskimistä, vaan huolellisen ja monitahoisen työn lopputulosta. Sisältö mietitään kuntoon, oikeinkirjoitus on kohdillaan ja asiakkaan kannalta oikeat mediat on käyty läpi. Työ vaatii hermoja, luovuutta, tehokkuutta ja tarkkuutta –  sekä tietenkin sopivasti hyvää huumoria.

Toimistolla vallitseva energia on virkistävää, ja palautetta saa rakentavasti sitä pyydettäessä. Ilmapiiri on kannustava ja lämminhenkinen, eikä tilannetta yhtään huononna se, että monena aamuna on toimistokoira ollut häntä heiluen ovella vastassa. Odotan siis innolla tulevia kuukausia Telegraafissa!

Terveisin,

Minna, Telegraafin viestinnän harjoittelija

Kirjoittanut Minna Seppälä

Voimmeko olla avuksi?

Marja-Terttu Rantanen

Toimitusjohtaja, osakas
puh. 0400 232 970
mt@telegraafi.fi 

LinkedIn >

Lue lisää

Blogista poimittua:

Muista viestiä myös kesällä


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Rekry: kokenut viestinnän asiantuntija


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Muuta kanssamme KOP-kolmioon


Lue lisää
J-Isännöinti

Viestinnän ulkoistamisella lisätunteja työpäivään


Lue lisää
Blogista poimittua:

Ei räiskintää vaan laadukasta viestintää


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Suunnittelun avulla ryhtiä viestintään


Lue lisää
Blogista poimittua:

Millaista on hyvä sisältö? Mitä hyötyä siitä on yritykselle?


Lue lisää
Blogista poimittua:

Kuka on asiantuntija?


Lue lisää
Blogista poimittua:

Konsultti säästää aikaa ja rahaa


Lue lisää
Blogista poimittua:

Hyppy pöydän toiselle puolelle


Lue lisää
Medikumppani

Medikumppanin monipuolinen viestintäkumppani


Lue lisää
Kirami

Kuukausisopimuksella tehokkuutta viestintään


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Asiakastyytyväisyyskysely: ”Telegraafi on minun valintani”


Lue lisää
Aromtech

Viestinnästä voimaa tyrniöljymarkkinoille


Lue lisää
Blogista poimittua:

Liian kiire suunnitteluun?


Lue lisää
Blogista poimittua:

Viisi hyvää syytä laatia somesuunnitelma


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Viestinnän vinkit hyötykäyttöön


Lue lisää
Barona

Medianäkyvyys toi lisää asiakkaita


Lue lisää
Toimittajavierailu

Toimittajatilaisuuden tuloksena laaja medianäkyvyys


Lue lisää
Toimittajavierailu

Toimittajat saariston syleilyssä


Lue lisää
Blogista poimittua:

Olenko tehokas vai vaan puuhakas?


Lue lisää
Blogista poimittua:

Soitellen someen?


Lue lisää
Sairaala NEO

Medianäkyvyyttä murto-osalla mainosbudjetin hinnasta


Lue lisää
Blogista poimittua:

Katoaako aikasi someen?


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Suorat sanat koulutettavien suusta


Lue lisää
Blogista poimittua:

Rohkeasti esille


Lue lisää
Viestintätoimisto Telegraafi

Vuosikello muistuttaa viestinnän toimenpiteistä


Lue lisää
Blogista poimittua:

Älä unohda milleniaaleja!


Lue lisää
Blogista poimittua:

Mitä halusitkaan myydä minulle?


Lue lisää
Abomics

”Viestimme on välittynyt tehokkaasti”


Lue lisää
GVK Coating Technology

”Asiat tulevat tehdyksi”


Lue lisää
Kauppakeskus Skanssi

Skanssi satsaa viestintään


Lue lisää
Kauppakeskus Skanssi

Skanssi viestii vastuullisuudestaan


Lue lisää
Kauppakeskus Willa

Kauppakeskus Willa avasi näkyvästi


Lue lisää
Naantalin Energia

Tärkeä apu arkipäivässä


Lue lisää
Lähitapiola

Ulkopuoliset silmät etsivät uutisia


Lue lisää
Blogista poimittua:

Lyhyt muistilista tapahtumien järjestämiseen


Lue lisää
Suomen Kaurayhdistys

Ammattilaisten avulla hyviä tuloksia


Lue lisää
Blogista poimittua:

Onko viestisi tarpeellinen?


Lue lisää
Blogista poimittua:

Vinkkejä viestinnän suunnitteluun 5/5


Lue lisää
Blogista poimittua:

Vinkkejä viestinnän suunnitteluun 4/5


Lue lisää
Blogista poimittua:

Vinkkejä viestinnän suunnitteluun 3/5


Lue lisää
Blogista poimittua:

Vinkkejä viestinnän suunnitteluun 2/5


Lue lisää
Blogista poimittua:

Vinkkejä viestinnän suunnitteluun 1/5


Lue lisää
Tilaa uutiskirje