english
Kirjoittanut Päivi Luoti Millaista on hyvä sisältö? Mitä hyötyä siitä on yritykselle?

Millaista on hyvä sisältö? Mitä hyötyä siitä on yritykselle?

Korkealaatuinen sisältö luo hyvän kuvan yrityksestä. Se tuo esille asiantuntijuutta ja vakuuttaa nykyiset ja uudet asiakkaat. Hyvä sisältö vahvistaa sidettä yrityksen ja lukijan välillä....

Lue lisää

Julkaistu tiistai 27. marraskuu 2018
Kirjoittanut Ulla-Mari Uusitalo Viestintä on mainontaa vahvempaa

Viestintä on mainontaa vahvempaa

Viestien ja vaikutelmien virrassa voi oma markkinointiviesti helposti jäädä näkymättömäksi. Netin käyttäjien huomiosta kilpaillaan niin paljon, että he ovat jo oppineet sulkemaan silmänsä. Mikä siis neuvoksi? Ratkaisu voi olla natiivimainonta....

Lue lisää

Julkaistu perjantai 23. marraskuu 2018
Kirjoittanut Anna Koivisto Viisi vinkkiä rekrytointiviestintään

Viisi vinkkiä rekrytointiviestintään

Rekrytointiviestinnän tulisi alkaa jo ennen kuin yhtään rekrytointi-ilmoitusta on julkaistu. Eri kanavissa positiivisesti esillä olevat yritykset kiinnostavat hakijoita – paljon ennen kuin yhtään paikkaa on avoinna....

Lue lisää

Julkaistu keskiviikko 14. marraskuu 2018
Kirjoittanut Anna Koivisto Osaajista pulaa? – Laita rekrytointiviestintä kuntoon

Osaajista pulaa? – Laita rekrytointiviestintä kuntoon

Kasvu on yrityksille aina toivottavaa, mutta tuo mukanaan monille aloille tiukan kilpailun parhaista tekijöistä. Mikä siis avuksi, kun osaajapula alkaa olla este yrityksen kasvulle tai nykyisten tilausten täyttämiselle?...

Lue lisää

Julkaistu maanantai 12. marraskuu 2018
Kirjoittanut Anna Koivisto 5 vinkkiä kriisiviestintään

5 vinkkiä kriisiviestintään

Sattuiko tehtaalla tulipalo? Pääsikö viallinen tuote asiakkaalle asti? Aiheuttiko ylimielinen vastaus asiakaspalvelussa some-kohun?...

Lue lisää

Julkaistu keskiviikko 31. lokakuu 2018
Kirjoittanut Ulla-Mari Uusitalo Kuka on asiantuntija?

Kuka on asiantuntija?

Viestinnän ja sisällöntuotannon ammattilaisilla on erilaisia taustoja. Asiakkainamme taas on yritysten ja yhteisöjen koko kirjo. Osaammeko me viestiä kaikista maailman erikoisaloista, jos emme ole juuri sen alan asiantuntijoita?...

Lue lisää

Julkaistu maanantai 29. lokakuu 2018
Kirjoittanut Marja-Terttu Rantanen Boost your exports with communications

Boost your exports with communications

Companies are becoming more and more international, and need more visibility for their activities, products and services. If the size of the internal market of their own country is limited, it is only natural to seek growth outside the borders....

Lue lisää

Julkaistu maanantai 15. lokakuu 2018
Kirjoittanut Marja-Terttu Rantanen Viestintä avuksi vientiin

Viestintä avuksi vientiin

Suomalaiset yritykset kansainvälistyvät kovaa vauhtia ja tarvitsevat näkyvyyttä toiminnalleen, tuotteilleen ja palveluilleen. Kun Suomen sisäiset markkinat käyvät liian pieniksi, luonteva suunta hakea liiketoiminnan kasvua on maan rajojen ulkopuolelta....

Lue lisää

Julkaistu maanantai 15. lokakuu 2018
Kirjoittanut Essi Rantanen Emojit yrityksen viestinnässä – hitti vai huti?

Emojit yrityksen viestinnässä – hitti vai huti?

Emojeilla viestittely on trendi-ilmiö, josta yritykset voivat myös ottaa kopin. Miten emojit toimivat yrityksen viestinnässä?...

Lue lisää

Julkaistu keskiviikko 26. syyskuu 2018
Kirjoittanut Telegraafi Uudelleenohjelmoituna toimituksesta viestintään

Uudelleenohjelmoituna toimituksesta viestintään

Kahdessa uutistoimituksessa tehtyjen harjoittelujen ja korkeakoulussa käytyjen organisaatioviestintäkurssien jälkeen oli hyvä aika kokeilla, millaista viestintätoimistossa työskentely oikein on....

Lue lisää

Julkaistu tiistai 25. syyskuu 2018
Kirjoittanut Essi Rantanen Onko luova ajattelu hölynpölyä?

Onko luova ajattelu hölynpölyä?

Luova ongelmanratkaisukyky eli luovuus on työpäivieni tärkein työkalu. Luova prosessi on olennainen osa työtäni, mutta se jää usein asiakkaalle näkymättömäksi työvaiheeksi. Mistä raaka-aineista luovuuden lopputuote oikeasti valmistuu?...

Lue lisää

Julkaistu torstai 09. elokuu 2018
Kirjoittanut Essi Rantanen Mikä ihmeen IGTV?

Mikä ihmeen IGTV?

Iki-ihana Instagram julkaisi kesäkuussa uuden ominaisuuden: Instagram TV:n eli IGTV:n. IGTV mahdollistaa koko ruudun kokoisten pystyvideoiden jakamisen ja katsomisen – aivan kuten vanha tuttu Instagram Stories....

Lue lisää

Julkaistu sunnuntai 05. elokuu 2018
Kirjoittanut Essi Rantanen Mistä on mieleenpainuva messuosasto tehty?

Mistä on mieleenpainuva messuosasto tehty?

Syksy tuo usein tullessaan erilaisia messuja ja tapahtumia. Niitä varten on hyvä olla olemassa toimiva paketti, jonka avulla yrityksen osasto saadaan edustuskuntoon paikasta riippumatta....

Lue lisää

Julkaistu keskiviikko 06. kesäkuu 2018
Kirjoittanut Telegraafi Hyppy pöydän toiselle puolelle

Hyppy pöydän toiselle puolelle

Hain Telegraafiin harjoittelijaksi yksinkertaisesta syystä: halusin saada ensikosketuksen viestintähommiin. Opintojeni ja työkokemukseni journalistisen painotuksen takia minua kiinnosti nähdä, mitä täällä niin sanotulla pimeällä puolella oikein tehdään....

Lue lisää

Julkaistu keskiviikko 30. toukokuu 2018
Kirjoittanut Telegraafi Videolla väriä viestintään

Videolla väriä viestintään

Lyhyt ja napakka video herättää asiakkaan mielenkiinnon. Se voi tuoda yrityksestä esiin jotain sellaista, mikä ei tekstinä pääsisi oikeuksiinsa. Videota voi käyttää esimerkiksi nettisivuilla tekstin ohella tai sosiaalisessa mediassa sellaisenaan....

Lue lisää

Julkaistu tiistai 08. toukokuu 2018
Kirjoittanut Päivi Luoti Mediatiedottaminen tuo tulosta

Mediatiedottaminen tuo tulosta

Mediatiedottaminen on taitolaji. On osattava asettua oman organisaation ulkopuolelle, toimittajan ja lukijan asemaan. Omassa yrityksessä isolta tuntuva muutos ei välttämättä ole sitä yrityksen ulkopuolella....

Lue lisää

Julkaistu tiistai 24. huhtikuu 2018
Kirjoittanut Päivi Luoti Telegraafista apua kansainväliseen viestintään

Telegraafista apua kansainväliseen viestintään

Telegraafi liittyi talvella mukaan maailmanlaajuiseen viestintätoimistojen verkostoon. Eurocom Worldwide on perustettu vuonna 2002, ja se on yksi johtavista itsenäisten viestintätoimistojen yhteenliittymistä....

Lue lisää

Julkaistu tiistai 27. maaliskuu 2018
Kirjoittanut Ulla-Mari Uusitalo Viesti rohkeasti vierailla kielillä

Viesti rohkeasti vierailla kielillä

Suomi on tehokas ja kaunis kieli, mutta sitä käyttää vain pieni määrä maailman kansalaisista. Niinpä se ei aina riitä viestin välittämiseen kaikille niille, joille sen haluaa välittyvän....

Lue lisää

Julkaistu torstai 22. maaliskuu 2018
Kirjoittanut Päivi Luoti Liian kiire suunnitteluun?

Liian kiire suunnitteluun?

Viestintä on investointi, joka tuo tuottoa paremman tunnettuuden, selkeämmän yrityskuvan sekä uusien asiakkaiden kautta. Hyvin suunniteltu ja toteutettu viestintä erottaa yrityksen kilpailijoista ja kasvattaa myyntiä....

Lue lisää

Julkaistu torstai 22. helmikuu 2018
Kirjoittanut Essi Rantanen Viisi hyvää syytä laatia somesuunnitelma

Viisi hyvää syytä laatia somesuunnitelma

Sosiaalinen media on monelle yritykselle korvaamaton osa monikanavaista viestintää ja markkinointia. Kuten kaikessa viestinnässä, myös somemaailmassa suunnittelu kannattaa aina....

Lue lisää

Julkaistu keskiviikko 07. helmikuu 2018
Kirjoittanut Anna Koivisto ”Kaikki nyt tiedotteen osaa kirjoittaa”

”Kaikki nyt tiedotteen osaa kirjoittaa”

Tiedote on viestinnän perustyökalu. Olen kuullut väitteen, että kuka vaan sellaisen osaa kirjoittaa, ei siihen viestintäihmistä siis tarvita. Olen samaa mieltä....

Lue lisää

Julkaistu keskiviikko 07. helmikuu 2018
Kirjoittanut Marja-Terttu Rantanen Dubai on kasvamassa tapahtumien järjestäjänä eliittien joukkoon

Dubai on kasvamassa tapahtumien järjestäjänä eliittien joukkoon

Dubaissa järjestetään vuosittain monia suuria tapahtumia. Dubain maine onkin kasvamassa maailmanluokan viihde-, bisnes- ja urheilutapahtumien järjestäjänä....

Lue lisää

Julkaistu maanantai 29. tammikuu 2018
Kirjoittanut Anna Koivisto Vinkit tapahtumaviestintään

Vinkit tapahtumaviestintään

Kevät tuo mukanaan paljon messuja ja muita tilaisuuksia. Ne ovat yleensä kohtuullisen kalliita investointeja yritykselle, joten on tärkeää, että niistä saa parhaan hyödyn irti....

Lue lisää

Julkaistu tiistai 02. tammikuu 2018
Kirjoittanut Essi Rantanen UX ja UI – ota käsitteet haltuun

UX ja UI – ota käsitteet haltuun

Web designer -opintojeni aikana korviini kantautui paljon uusia käsitteitä. Muutamat niistä on mielestäni syytä nostaa jalustalle. Nettisivustojen suunnittelussa esiin nousevat vahvasti kaksi lyhennettä: UX ja UI....

Lue lisää

Julkaistu maanantai 11. joulukuu 2017
Kirjoittanut Marja-Terttu Rantanen Digiloikka 70-luvulta suoraan kärkikahinoihin

Digiloikka 70-luvulta suoraan kärkikahinoihin

The Digital Evolution Index 2017 –tutkimuksen mukaan Yhdistyneet Arabiemiirikunnat kuuluu maailman kärkimaihin, kun puhutaan nopeasta digitaalisesta kasvusta ja sen innovatiivisesta johtamisesta....

Lue lisää

Julkaistu tiistai 28. marraskuu 2017
Kirjoittanut Ulla-Mari Uusitalo SEO – mitä se on?

SEO – mitä se on?

Search Engine Optimization eli sisällön optimoiminen hakukoneita varten tarkoittaa onnistuessaan sitä, että sinun sivusi nousee hakukoneiden hakutuloksissa mahdollisimman korkealle....

Lue lisää

Julkaistu maanantai 27. marraskuu 2017
Kirjoittanut Päivi Luoti Tietosuoja-asetus ei tapa viestintää

Tietosuoja-asetus ei tapa viestintää

EU:n tietosuoja-asetuksen soveltaminen alkaa tulee voimaan toukokuussa 2018. Uuden asetuksen tavoitteena on lisätä henkilötietojen käsittelyn avoimuutta ja läpinäkyvyyttä....

Lue lisää

Julkaistu maanantai 27. marraskuu 2017
Kirjoittanut Anna Koivisto Kriisiviestinnän tarkistuslista

Kriisiviestinnän tarkistuslista

Sattuiko tehtaalla onnettomuus? Pääsikö viallinen tuote asiakkaalle asti? Liikkuuko yrityksestänne väärää tietoa somessa?...

Lue lisää

Julkaistu torstai 26. lokakuu 2017
Kirjoittanut Essi Rantanen Infografiikan taika

Infografiikan taika

Tietoa tulee eteen monesta eri kanavasta ja monessa eri muodossa. Sosiaalisen median kanavien uutisvirrassa uivat erilaiset tekstit, kuvat, linkit ja videot....

Lue lisää

Julkaistu maanantai 16. lokakuu 2017
Kirjoittanut Päivi Luoti Konsultti säästää aikaa ja rahaa

Konsultti säästää aikaa ja rahaa

Viestinnässä tuloksia ei synny vasemmalla kädellä, muiden kiireiden lomassa. Jos oma aika tai osaaminen loppuu eikä yrityksellä ole tarvetta tai halua palkata kokopäiväistä viestintäihmistä, kannattaa hakea apua hyvältä viestintäkumppanilta....

Lue lisää

Julkaistu maanantai 16. lokakuu 2017
Tilaa uutiskirje